Jak połączyć PC z zestawem Google Cardboard
TrinusVR transmituje / streaminguje obraz z PC do urządzeń mobilnych (na razie tylko Android) i informację o położeniu naszej głowy ze smartfona do PC’ta. Dzięki temu mamy możliwość grania w ulubione gry na PC w Wirtualnej Rzeczywistości.
Łącząc urządzenia mobilne umieszczone w goglach typu „Google Cardboard” z komputerem możemy korzystać z możliwości jakie daje wirtualna rzeczywistość i cieszyć się doświadczeniami podobnymi, do tych które uzyskiwane są na dedykowanych sprzętach pod PC, lecz w znacznie tańszy sposób.
Wirtualna rzeczywistość daje nam zupełnie nowy poziom doświadczeń w grach na PC. Aby móc z niego korzystać w pierwszej kolejności należy pobrać aplikację na PC (Windows):
Aplikacja na PC, do pobrania ze strony Trinus.
Po ściągnięciu wersji dopasowanej do naszego systemu Windows instalujemy Trinus VR.
Po uruchomieniu programu należy go odpowiednio skonfigurować.
Po przejściu do „Advance Mode” będziemy mieli większe możliwości dostosowania Trinus’a pod nasze preferencje i możliwości naszego sprzętu.
Auto Adjust – sam dopasowuje wybrane ustawienia. Nie zalecamy tego rozwiązania.
Head Mount Model – wybrałem Custom_Any, ponieważ na liście z Trinus’a nie ma gogli, których ja używam (na liście są gogle dostępne głównie na rynku amerykańskim). Jeśli jednak jesteśmy posiadaczami np. gogli Homido możemy wybrać tę pozycję, a aplikacja sama dostosuje pod te gogle.
Image Size – w przypadku tej pozycji mój wybór padł na opcje „Normal”, ze względu na to, że aktualnie nie używam do łączenia kabla USB tylko WiFi. Ta pozycja decyduje o tym w jakiej rozdzielczości zostanie przesłany obraz z naszego komputera do smartfona. Należy to dobrać odpowiednio do naszego sprzętu, jednak pamiętajcie, że im gorsza jakość tym gorsze wrażenia podczas grania, a z drugiej strony wysoka rozdzielczość może powodować opóźnienia i lagi. Jeśli macie w miarę sprawny smartfon i łączycie się przy pomocy USB to proponuje wam spróbować od ustawienia „High”, przy WiFi sugeruje jednak „Normal”.
Image Quality – ta opcja decyduje o jakości transmitowanego obrazu. Podobnie jak wyżej należy poszukać tu kompromisu pomiędzy jakością obrazu, a ewentualnymi opóźnieniami. Ustawienie jak na screenie powyżej wydaje się być optymalne.
Capture Mode – przechwytywanie obrazu. Fast mode nie działa z wszystkimi aplikacjami, ale daje najlepsze wrażenia. Compatible mode jest wolniejszy, ale działa prawie z każdym oprogramowaniem. Default będzie działał pod większością aplikacji i sugeruje na początek wybranie tego trybu.
Sensor Output – przy tej opcji decydujemy o tym na co są konwertowane odczyty sensorów z naszego telefonu. Dla wielu gier będzie to opcja Mouse, w takim przypadku ruchy naszej głowy będą odczytane tak jak ruch myszką w grze. Mouse jest odpowiednie dla gier bez dedykowanego wsparcia trybu VR, czyli w tym momencie dla większości gier.
Rotation Sensitivity – tu ustawimy czułość śledzenia RUCHÓW (obrotów) naszej głowy. Proponuje ustawienie jak powyżej, czyli na jakieś 2/3, ale popróbujcie sami jak wam odpowiada.
Position Sensitivity – jeśli posiadamy kontroler śledzący POZYCJĘ naszej głowy jak np. TrackIR, przy tej opcji możemy ustawić czułość śledzenia POZYCJI naszej głowy. Jeśli nie mamy takiego sprzętu tę opcję zostawiamy bez zmian.
NETWORK, SENSORS i POSITION TRACKING zostawmy bez zmian, przejdźmy do zakładki VIDEO.
Fake3D – ustawienie Enabled spowoduje, że obraz z naszego komputera zostanie podzielony na dwa (osobny widok dla każdego oka). Bez tej opcji obraz może zostać przesłany po prostu podzielony na pół, a nie taki sam dla każdego oka.
FakeRoll – zaznaczamy, aby program móc obracać obrazem wraz z ruchem głowy.
Show cursor – włączamy lub wyłączamy widoczność kursora (włączamy).
Enhaced motion – włączenie tej opcji spowoduje dynamiczne zarządzanie jakością (włączamy).
Ok, teraz możemy przejść do instalacji aplikacji na naszym smartfonie. Jeśli wyszukujecie ją ręcznie w Sklepie Play wpiszcie „Trinus VR”. Możecie również skorzystać z linku zamieszczonego poniżej.
Aplikacja android
Trinus VR
Uwaga ! Wersja TrinusVR jest ograniczona do 10 minutowych sesji(po tym czasie należy się ponownie połączyć). Aby korzystać z aplikacji bez ograniczeń czasowych należy wykupić płatną wersję aplikacji.
Aplikacja iOS:
Na ten moment nie ma jeszcze aplikacji umożliwiającej przysyłanie obrazu z PC do Cardboard’a, ale twórcy Trinus’a już nad tym pracują.
Łączność telefonu z PC może się odbyć na dwa sposoby: USB (zalecany) oraz WiFi.
USB
W przypadku łączności USB należy zakupić odpowiednio długi kabel, by poruszanie się było swobodne. Wyłączamy przesył danych w telefonie oraz włączamy zezwalamy na dostęp do danych.
Jeśli logo na telefonie zmieni kolor na fioletowy to klikamy w takie samo logo na komputerze i wszystko powinno działać poprawnie ?
WiFi
W przypadku łączności WiFi klikamy w logo Trinusa na telefonie oraz na komputerze by połączyć oba urządzenia. Jeśli występują problemy ze sparowaniem urządzeń konieczne może być ręczne wpisanie IP. W takim przypadu przepisujemy IP widoczne na telefonie do komputera.
Po wykonaniu takiej konfiguracji wszystko powinno działać jak należy ?