Setki uczelni planuje wprowadzenie kursów VR mimo wielu wyzwań z tym związanych

Los Angeles, Kalifornia / Frankfurt nad Menem, Niemcy; 8 sierpnia 2016 – Wyniki ankiety z udziałem 201 uczelni podane przez VR First pokazują, że znacząca liczba instytucji akademickich na całym świecie jest zainteresowana tworzeniem programów dla rozwoju VR, lecz obecnie nie posiada sprzętu do realizacji swoich ambicji.

Zainteresowanie VR rośnie bardzo szybko. Od czasu uruchomienia inicjatywy VR First na początku roku ponad 400 uniwersytetów wyraziło zainteresowanie VR, a 201 z nich oficjalnie wystąpiło z aplikacją o utworzenie laboratorium VR First.

Badania wykazały również, że 88 % z 201 badanych uczelni jest w fazie planowania lub już oferuje kurs VR mimo tego, że średnio przypadają po niecałe dwa zestawy VR na każdy z tych uniwersytetów.

– Zgodnie z naszymi przewidywaniami, przemysł VR może potrzebować znacznie więcej wykwalifikowanych absolwentów, niż zostanie wykształconych w ciągu najbliższych lat. Jednocześnie nasze dane wyraźnie pokazują, że uniwersytety są słabo wyposażone, aby realizować cele edukacyjne i zaspokoić zapotrzebowanie przemysłu w VR. Inicjatywa VR First stara się rozwiązać ten problem.
Zapraszamy w niej liderów branży, aby przyczynili się do rozwoju VR poprzez wsparcie studentów i deweloperów w tym kierunku – stwierdza Ferhan Özkan, Senior Business Development Manager w Crytek, który podzielił się wynikami ankiety VR First podczas sesji inauguracyjnej VRLA.

Od stycznia tego roku do programu VR First przystąpiło 14 uniwersytetów z USA, Nowej Zelandii, Kanady i Europy. Celem inicjatywy jest stworzenie fundamentów do rozwoju i badań w dziedzinie wirtualnej rzeczywistości, poprzez stworzenie laboratoriów VR na uniwersytetach na całym świecie.
Każde laboratorium VR oferuje studentom łatwy dostęp do oprogramowania CRYENGINE oraz najnowszego sprzętu wiodących producentów.

 

O VR First
VR First jest inicjatywą akademicką stworzoną, aby dostarczyć najnowocześniejsze technologie wszystkim zainteresowanym w poznawaniu mocy i potencjału wirtualnej rzeczywistości. Program zachęca placówki naukowe z całego świata do stworzenia dedykowanego laboratorium VR na ich kampusie przy współpracy z firmą Crytek i innowatorami w dziedzinie sprzętu VR. Beneficjenci VR First będą mieli nie tylko pełny dostęp do kodu źródłowego pakietu programistycznego CRYENGINE, ale także możliwość bezpłatnego korzystania ze sprzętu w oddziałach VR First. VR First ma umożliwić rozwój przyszłych talentów i zapewnić instytucjom akademickim na całym świecie odpowiednie wyposażenie, pozwalające na spełnienie ich ambicji na tym nowym, ekscytującym polu naukowym.

O Crytek
Crytek to niezależny deweloper i wydawca gier wideo oraz twórca zaawansowanych technologii. Dzięki nowatorskiemu, trójwymiarowemu narzędziu deweloperskiemu CRYENGINE firma na nowo definiuje granice gamingu. Siedzibą firmy jest Frankfurt nad Menem (Niemcy), dodatkowo Crytek posiada studia w Kijowie (Ukraina), Budapeszcie (Węgry), Sofii (Bułgaria), Seulu (Korea Południowa), Szanghaju (Chiny) i Stambule (Turcja). Crytek stworzył liczne, wielokrotnie nagradzane tytuły jak oryginalny Far Cry, serię Crysis, Ryse: Son of Rome, Warface i The Climb. Studio tworzy znakomite gry na PC, konsole oraz systemy VR i rozwija swoją działalność w zakresie games-as-a-service. Każda gra od Cryteka opiera się na silniku CRYENGINE, dostępnym wszystkim deweloperom w modelu biznesowym „Pay What You Want”.